اینماد چیست
نوشته شده توسط : ساحل

زمانی که کاربران وارد وب‌سایتی می‌شوند چگونه بدون شناخت قبلی، اعتماد کنند و مبلغی را برای خرید محصول یا خدمات واریز کنند؟ اگر کیفیت فرآورده مناسب نباشد یا اصلاً محصولی در کار نباشد چه می‌شود؟! این سوالات کاربرانی است که هنگام خرید از یک وب‌سایت با آن روبرو می‌شوند. گرفتن اینماد روشی است که می‌تواند تا حدی اعتماد کاربر را در این مقوله افزایش دهد. اگر می‌پرسید اینماد چیست؟ همراه ما باشید تا پاسخی مناسب برای سوال خود بیابید.

در این نوشتار به سوالات زیر استجابت خواهیم داد:

اینماد چیست؟
چرا باید اینماد بگیریم؟
هزینه و مدت موعد گرفتن مظهر اعتماد الکترونیک چقدر است؟
شرایط گرفتن مظهر اعتماد الکترونیکی
و در پسین طریق گرفتن اینماد

اینماد چیست؟
اگر می‌پرسید اینماد چیست؟ بهتر است بگویم اینماد (E-Namad) یا سمبول(لاتین) اعتماد الکترونیکی یک سمبول(لاتین) است که از طرف مرکز گسترش بازرگانی الکترونیک به وب‌سایتی‌ها دیتا می‌شود که دارای ضوابط مشخص و از پیش تعیین شده‌ای باشند.

این لوگو فقط به وب‌سایت‌های فروشگاهی تعلق می‌گیرد. پس اگر وب‌سایت شما خبری، وبلاگی و… است به اینماد بیچارگی نخواهید داشت. ولی اگر حائز فروش اینترنتی هستید یعنی در وب‌سایت خویش درگاه پرداخت دارید این سمبول(لاتین) برای شما مفید خواهد بود.
قبلاً در مقاله‌ی مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار از این نماد صحبت کرده بودیم.

مجوز‌ها و هزینه‌های راه‌اندازی یک وب‌سایت چگونه است؟


چرا باید برای وب‌سایتمان اینماد بگیریم؟
مهمترین مزیتی که این نماد دارد، جلب اعتماد کاربر است. به راستی وب‌سایتی که حائز اینماد است پایبند است که رضایت کاربر را در خرید اینترنتی جلب نماید و به تعهدات خود عمل کند. این جستار باعث می‌شود کاربر زودتر به وب‌سایت شما اعتماد نماید.

همچنین برای گرفتن درگاه سر راست بانکی، قرار بستن با اداره پست برای ارسال محصولات هم شما باید این نماد را اخذ کرده باشید.

سختی‌های دریافت اینماد؟! از شایعه لغایت واقعیت‌ها
چند وقت پیش موقع جستجو در گوگل با وب‌سایتی آشنا شدم که برای گرفتن اینماد یک دوره‌ی آموزشی با هزینه‌ی نسبتاً زیاد برگزار کرده بود! واقعیت این است که برای گرفتن این نماد شما مراحل پیچیده‌ای پیش رو ندارید. با مطالعه‌ی همین مقاله می‌توانید به راحتی این سمبول(لاتین) را دریافت کنید.


شرایط و چک لیست الزامات مظهر اعتماد الکترونیک
حالا که متوجه شدیم اینماد چیست؟ و چرا باید این نماد را بگیریم باید بدانید که برای اینماد چیست دریافت مظهر اعتماد الکترونیک باید چند شرط ذیل برای وب‌سایت شما برقرار باشد:

فروشگاهی بودن محصول
باید کمینه یک فرآورده در وب‌سایت داشته باشید که امکان خرید آنلاین برای آن وجود داشته باشد. یعنی مراحل مشاهده‌ی محصول، گزینش و خرید از طریق وب‌سایت شما سپریدن شود.

درج اطلاعات محصول
اطلاعات کاملی از فرآورده در وب‌سایت شما درج شده باشد. برای مثال اسم محصول، بها قابل پرداخت و…

صاحب امتیاز دامنه
در گرفتن اینماد برای متقاضیان حقیقی باید درخواست سمبول(لاتین) بدست صاحب امتیاز پهنه ارسال شود. این شخص باید ۱۸ سال تمام باشد. در متقاضیان حقوقی، اسم پهنه باید به نام کمپانی یا هیچکسی از اعضای هیئت مدیره باشد.


روش و مراحل اخذ اینماد
مرحله ۱) ثبت اسم در نظام اینماد
وارد صفحه‌ی ثبت نام به نشانی https://reg.enamad.ir/Panel شوید. روی گزینه‌ی برپایی حساب کاربری کلیک کنید الی فرم ثبت نام را مشابه تصویر زیر تماشا کنید.

ثبت نام در نظام اینماد
اگر شرکت شما ثبت شده می‌توانید در گزینه‌ی گونه شخصیت حقوقی را انتخاب کنید در غیر این صورت منش حقیقی را برگزیدن نمایید.

اطلاعات شخصی را تکمیل کنید و برای ورود خویش یک ویژگی کاربری و رمز عبور تعیین کنید. این ویژگی و رمز را برای ورود به سامانه یاداشت نمایید.
دو شرط سفارش گیری آنلاین و گرفتن خرج را پرکار کرده سپس تایید را بزنید.

در این زمان یک ایمیل فعال سازی برایتان ارسال می‌شود به آن مراجعه کرده و روی لینک پرکار سازی کلیک کنید. الان مشخصه کاربری شما تایید شده از این بعد می‌توانید با اسم کاربری و رمز عبوری که برگزیدن کرده‌ بودید وارد شوید.

مرحله ۲) تکمیل اطلاعات در پنل کاربری
در پنل اینماد از بخش سمت راست روی گزینه‌ی تکمیل اطلاعات و سپس تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات در پنل کاربری
در فرم قبل روی شما اطلاعات هویتی، محل سکونت و اطلاعات تماس از شما پرسیده می‌شود.
بعد از تکمیل آن از منوی سمت راست روی گزینه‌ی تکمیل اطلاعات-> بارگذاری مدارک کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات در پنل کاربری
در این بخش باید مدارک مورد احتیاج را آپلود نمایید. بارگذاری تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اجباری است.

این بار از تقسیم تکمیل اطلاعات وارد زیرمنوی پناه دادن اطلاعات شوید. این مرحله برای تایید تلفن همراه کد خواسته شده را به شماره‌ی خواسته شده پیامک کنید. این پیشه باید با شماره همراهی باشد که در ابتدای مرحله‌ی ۲ در فرم اطلاعات وارد کرده‌اید.

برای پناه دادن تلفن مقاوم هم با شماره‌ی خواسته شده تماس بگیرید. پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه این بخش برای شما سبز شده و استوار کردن شما گزارش داده می‌شود.

مرحله ۳) اضافه کردن کسب‌وکار
این بار وارد منوی کسب‌وکار و اضافه کردن پهنه شوید. اطلاعات سوداگری خود را به دقت وارد نمایید.

افزودن کسب‌وکار در نظام اینماد
در بخش اعتبارسنجی آدرس باید یک آدرس از آیت کسب‌وکار خود یا محل زندگیتان (در صورت عدم وجود آدرس برای کسب‌وکار) را از نظام شهروند رهگیری کنید.

کافیست روی دکمه‌ی نارنجی کلیک کنید وارد سامانه‌ی شهروند شوید آدرس ریزبین خویش را وارد کرده و بعد از پرداخت مبلغ ۲۰ هزارتومان به صفحه‌ی اینماد بروید و کد ۱۰ رقمی رهگیری آدرس را وارد کنید.
از شیوه پست بسته‌ای برای شما ارسال می‌شود که از صحت اطمینان آدرس وارد شده اطمینان حاصل شود.

در انتهای همین صفحه از شما یک اسم کاربری و رمزعبور خواسته می‌شود. یک نام کاربری و رمزعبور در سایت خود برپایی کنید و آن مشخصات را در واپسین فیلدهای این صفحه بنویسید. مسئولان اینماد با این اسم کاربری و رمزعبور مراحل خرید را در وب‌سایت شما رسیدگی می‌کنند.

مرحله ۴) تکمیل اطلاعات کسب‌وکار و ارسال به کارشناس
خب حال که وارد کسب وکار -> مدیریت کسب وکار شوید سپس گزینه‌ها را یکی هیچکسی تکمیل کنید.

افزودن کسب‌وکار در اینماد
بعد از تکمیل فرم‌های دسته فهرست خدمات و مجوزها، تکمیل فرم عقیده سنجی، استوار کردن اطلاعات کسب‌وکار گزینه‌ی ارسال پرونده جهت بررسی کاشناس هم باز می‌شود.

روی این دکمه کلیک کنید. در این مرحله توصیه میکنم روی گزینه‌ی چک لیست کلیک کرده و تمام موارد خواسته شده را در وب‌سایت خود پیاده سازی کنید.

تکمیل اطلاعات در اینماد
مثلا شما نیاز دارید در وب سایت خود یک فیش ایجاد کنید که حائز راه‌های ارتباطی باشد و نام این صفحه را درج شکایات بگذارید.

بعد از تایید و ارسال چک لیست به خبره دیگر باشد منتظر بررسی‌های خبره بمانید و این رسیدگی معمولاً در کمتر از سه روز چهره می‌گیرد.

در چهره تایید کارشناس در همین دسته گزینه‌ی پیمان نامه ظاهر می‌شود که پس از تعهد و پرداخت مبلغ اینماد (حدود ۱۸۰ هزارتومان) می‌توانید کد و لوگوی سمبول(لاتین) الکترونیک را گرفتن کنید.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: